Aktualnie w trakcie studiów na kierunku lekarskim na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Prowadziła badania dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych u pacjentów chorych na schizofrenię oraz nadużywających substancji psychoaktywnych.
Doświadczenie zdobywała min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych. Zajmuje się diagnozą deficytów poznawczych u pacjentów neurologicznych oraz udarowych, udziela licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Ma na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych.
Bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania.
Posiada uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth.
Ciągle podnosi swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 roku trener Centrum Działań Profilaktycznych gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Trener programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Jestem psychologiem, ukończyłam pięcioletnie studia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, realizując ścieżkę psychologii zdrowia i jakości życia oraz psychologii rozwoju. Swoje doświadczenie zdobywałam udzielając pomocy psychologicznej podczas praktyki w różnych placówkach, m.in. na oddziale, w Piekarskim Centrum Medycznym. Stale się rozwijam, poszerzając swoją wiedzę w temacie neurobiologii i pracy z traumą, a także kontynuując swoją edukację na uniwersytecie SWPS – jestem w trakcie studiów podyplomowych na kierunku psychosomatyka i somatopsychologia. Poza nurtem poznawczo-behawioralnym, jest mi bliska praca z ciałem i układem nerwowym, mindfulness, elementy bioenergetyki. Niezwykle ważne jest dla mnie holistyczne podejście do jednostki i zwracam na to szczególną uwagę. W swojej pracy kieruję się empatią, towarzyszeniem w niezwykłym procesie poznawania siebie i dokładam wszelkich starań, by zbudować ciepłą, bezpieczną i pełną zaufania przestrzeń do pracy z trudnościami pacjenta. Zależy mi na tworzeniu autentycznej relacji, z szacunkiem do autonomii i indywidualności. Zapraszam na konsultacje wszystkie osoby, które z jakiegoś powodu cierpią z powodu choroby psychosomatycznej, lęku, obniżonego nastroju, stresu, bólu/chronicznych napięć w ciele; osoby, które są w ciężkiej sytuacji emocjonalnej/życiowej, czują się zagubione, z problemami w relacjach, a także osoby, które pragną zwiększyć swoją świadomość, poprawić jakość życia, poczuć się lepiej i żyć pełniej. Wierzę, że wspólnie dotrzemy do źródła trudności i wypracujemy działania, by je rozwiązać 🙂
Metody pracy
– wywiad, obserwacja, testy psychologiczne
– narzędzia nurtu poznawczo-behawioralnego
– karty pracy
– metody relaksacyjne
– dialog motywujący
– praca z ciałem, układem nerwowym i nerwem błędnym
– narzędzia ACT – terapii akceptacji i zaangażowania
– narzędzia terapii dialektyczno-behawioralnej
– nauka technik samoregulacji
– psychoedukacja
– mindfulness
Zaburzenia
– zaburzenia psychosomatyczne
– zaburzenia lękowe
– zaburzenia depresyjne
– przewlekły stres
– problemy w relacjach międzyludzkich
– zaburzenia nastroju
– zaburzenia emocjonalne
– kryzys emocjonalny
– kryzys w związku
– zaburzenia nerwicowe
– bezsenność
– przewlekły ból fizyczny, napięcie
– niskie poczucie własnej wartości
– ogólna chęć poprawy jakości życia
– psychoedukacja
– wprowadzanie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia
Jestem absolwentem kierunku psychologia Akademii Górnośląskiej w Katowicach, Trenerem Funkcji Poznawczych oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą. Cenię sobie zaangażowanie rodziców we współpracę ze specjalistami. Podążając za rozwojem nauk psychologicznych regularnie podnoszę swoje umiejętności i kwalifikacje. Prywatnie jestem wielbicielem japonistyki, literatury pięknej oraz kotów.
Metody pracy:
– bajkoterapia
– sensoplastyka
– elementy mindfullness
– elementy CBT
– metody aktywizujące
– TUS
– trening funkcji poznawczych
Zaburzenia:
– zaburzenia funkcji poznawczych
– nadpobudliwość psychoruchowa
– zaburzenia funkcji społecznych i emocjonalnych
Jestem absolwentką Psychologii na Akademii Humanitas w Sosnowcu ze specjalnością: Psychologia Kliniczna i Osobowości. Swoją wiedzę i doświadczenie wzbogacałam w szpitalu MSWiA w Katowicach (między innymi na Dziennym Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych) oraz w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gliwicach. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdej osoby. Skupiam się na zasobach, potencjale i mocnych stronach swoich klientów. Zawsze staram się zrozumieć ich potrzeby, problemy i trudności żeby wspólnie wypracować skuteczne rozwiązania. Moja praktyka opiera się na zaufaniu, współpracy i bezpiecznej atmosferze, w której każdy może poczuć się akceptowany i zrozumiany.
Metody pracy
Rozmowa kierowana/wywiad
Psychoedukacja
Karty pracy
Zaburzenia
trudności emocjonalne i związane z nastrojem
trudności związane z niepokojem psychicznym i lękami
trudności w relacjach (międzyludzkich, partnerskich, rodzinnych)
doświadczanie nadmiernego stresu
kryzysy, zmiany i trudne momenty życiowe
straty/żałoba
problemy z poczuciem własnej wartości, samooceną i akceptacją
Posiadam Dyplom nr 207/K.14/2019 ukończenia Podyplomowego Kursu Psychoterapii organizowanego przez Polski Instytut Ericksonowski akredytowanego przez The Milton H. Erickson Foundation, INC (Phoenix, Arizona), ukończyłam całościowe szkolenie przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Dodatkowo odbyłam także szkolenie z stosowania technik hipnozy ericksonowskiej w pracy terapeutycznej.
Praktyki/Współpraca :
– Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Oddz. Psychiatrii Ogólny oraz Oddz. Psychiatrii Dzienny,
– Ośrodek Terapii Uzależnień w Rudzie Śląskiej,
– Centrum Zdrowia Psychicznego „Feniks” w Zabrzu,
– Rudzkie Stowarzyszenie Pomocy Ofiarom Przestępstw,
Psychoterapia skierowana jest m.in. na pomaganie w radzeniu sobie z:
– objawami nerwicowymi
– depresją
– sytuacjami kryzysowymi (rozwodem, separacją, kontaktami z dziećmi),
– skutkami nadmiernego stresu
– lękami, fobiami
– problemami emocjonalnymi
– zespołem stresu pourazowego
– bólami psychogennymi
Prowadzę :
– terapię indywidualną dla osób dorosłych – opartą na wywoływaniu zmiany przez uruchomienie zasobów tkwiących w człowieku, rozpoznanie ograniczeń i zorientowanie na przyszłość,
– terapię małżeńską oraz par – zorientowaną na pokonanie trudności życiowych i rozwiązanie problemów, odbudowaniu dobrej, bezpiecznej i satysfakcjonującej obie strony relacji.
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, dyplomowany Diagnosta z kwalifikacjami pedagogicznymi, Trener Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie szkolenia Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz w trakcie procesu certyfikacyjnego na terapeutę uzależnień Krajowego Biura ds. Narkomanii.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.
Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS. Specjalizuję się głównie w pracy z młodszymi dziećmi (do około 9 życia) oraz ich rodzinami. Doświadczenie zdobywałam m.in. w świetlicy środowiskowej, przedszkolach, szkole podstawowej oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej. W praktyce wykorzystuję elementy terapii zabawą, mindfullness, terapii integracji sensorycznej.
Metody Pracy
Terapia zabawą, podążanie za dzieckiem, metody krakowskie, mindfullness, obserwacja, przeprowadzanie testów standaryzowanych
Zaburzenia
Pracuję z zaburzeniami wieku dziecięcego: m.in. autyzm, niepełnosprawność intelektualna, ruchowa, z problemami emocjonalnymi dziecka, wspomaganiem rodzin w procesie wychowawczym, angażuje się też w działania psychoprofilaktyczne
Jestem psychologiem, absolwentką Wyższej Szkoły Humanitas o specjalizacji Neuropsychologia. Ukończyłam pierwszy stopień Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowaną na Rozwiązaniach TSR. Jestem trenerem szkoły dla rodziców oraz zarządzania złością i emocjami trudnymi i posiadam uprawnienia do prowadzenia grup terapeutycznych i wsparcia.
Pracuje z klientem dorosłym indywidualnie oraz prowadzę grupy wsparcia i warsztaty z kompetencji rodzicielskich, posiadam certyfikat I, II i III stopnia Szkoły dla Rodziców oraz TUS.Swój warsztat pracy rozwijałam w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Ośrodku Interwencji Kryzysowej, prywatnych gabinetach.
Dodatkowo . Przeszłam terapie własną, a moja praca jest pod stałą superewizją.
Psychologia jest moja pasja dlatego stale podnoszę swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach warsztatach i konferencjach psychologicznych, a od czerwca 2024 roku rozpoczynam całościowe 5 letnie szkolenie z terapii systemowej w podejściu eriksonowskim.
Specjalizuje się w pracy z osobami dorosłymi oferując pomoc oraz wsparciem w kryzysach sytuacyjnych, egzystencjalnych, środowiskowych, np.:
– przemoc domowa,
– utrata pracy,
– śmierć lub choroba bliskiej osoby,
– zmiana sytuacji zawodowej, życiowej,
– konflikty i lęki związane z celowością, niezależnością,
– z bilansem życia zwane potocznie” kryzys wieku średniego”.
– problemy emocjonalneCelem mojego oddziaływania jako psycholog jest zmniejszenie cierpienia psychicznego i poprawa jakości życia klienta poprzez więź terapeutyczną, a także dialog motywujący oparty na empatii, szacunku, akceptacji i szczerości. Być może gabinet psychologiczny jest jedynym miejscem na odnalezienie bezpieczeństwa, spokoju, własnych potrzeb i pragnień oraz szczere wyrażanie emocji.
Ukończyłam studia z psychologii klinicznej na Uniwersytecie Opolskim. Posiadam przygotowanie pedagogiczne. Obecnie pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gliwicach, zajmując się głównie diagnozą dzieci i młodzieży przejawiającej trudności edukacyjne i społeczno-emocjonalne. Posiadam doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi w zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju, jak również z młodzieżą i osobami dorosłymi w kryzysie, po traumie, które zdobyłam uczestnicząc w projekcie pomocy dla osób pokrzywdzonych przestępstwem. Interesuję się diagnostyką i terapią w zakresie deficytów poznawczych, zaburzeń ze spektrum autyzmu i ADHD. Staram się stale rozwijać i podnosić swoje kompetencje zawodowe poprzez udział w szkoleniach doskonalących warsztat pracy psychologa.
Metody pracy
Wywiad, narzędzia diagnostyczne (testy psychologiczne), rozmowa wspierająca
Zaburzenia
Trudności edukacyjne, obniżona motywacja, trudności społeczno-emocjonalne, deficyty poznawcze, diagnostyka (ADHD, intelekt, spektrum autyzmu)
Jestem pasjonatką psychologii jungowskiej, z elementami Gestalt. Prywatnie spełniam się również sportowo. Pod swoim dachem daję przytulny dom dwóm kotkom, czasem i jakiś wiersz hobbystycznie napiszę.
Metody pracy
W pracy z dziećmi stosuję ćwiczenia poprzez zabawę; trening funkcji poznawczych, trening umiejętności społecznych, metody aktywizujące, elementy pracy z psychosomatyką – nabywanie umiejętności emocjonalnych i radzenia sobie z napięciem w ciele. Zwracam uwagę na atmosferę w pracy gabinetowej – dbam, by zapewnić pozytywny i ciepły klimat.
Zaburzenia
Rozwijam się w kierunku pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu i mutyzmem wybiórczym. Zajmuję się również pomocy w usprawnianiu deficytów behawioralno-poznawczych i uwagi.
Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako instruktor terapii zajęciowej a następnie w szkole podstawowej z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pracy podążam za uczestnikami terapii. Bardzo ważny jest dla mnie sam proces i relacja pomiędzy terapeutą a dzieckiem. Wykorzystując różne techniki staram się udzielać jak najwięcej wsparcia i zrozumienia osobom, z którymi mam okazję pracować, aby mogły w pełni rozwinąć swój potencjał. Obecnie jestem na I roku Szkoły Psychoterapii i Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej i w przyszłości chciałabym pracować jako psychoterapeutka.
Jestem założycielką Fundacji Naturalnego Rozwoju, której celem jest uwrażliwianie dzieci i młodzieży na kontakt z naturą i dbanie o środowisko. Prowadzimy warsztaty i zajęcia terenowe. Zajęcia są świetną okazją do rozwijania umiejętności motorycznych, budowania samodzielności oraz do doświadczania świata wszystkimi zmysłami.
Jestem pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w zakresie wsparcia, kompensacji i rewalidacji dzieci i młodzieży, a także dorosłych. Absolwentką studiów o specjalnościach: resocjalizant, tyflopedagog, oligofrenopedagog, a także kursów doskonalących w zakresie między innymi: terapii zajęciowej, terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych I i II stopnia, neurokinezjologicznej terapii taktylnej S. Masgutowej, sensoplastyki czy Empathy Dolls. Doświadczenia zawodowego nabywałam podczas pracy w szkołach zarówno ogólnodostępnych, jak i specjalnych oraz z oddziałami integracyjnymi, a także w przedszkolach. Jestem wieloletnim wykładowcą pedagogicznych studiów podyplomowych oraz edukatorem rad pedagogicznych.
Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży, a także warsztaty i indywidualne porady dla rodziców.
Praca terapeutyczna jest moją pasją, a uśmiech i satysfakcja dzieci najlepszym napędem do towarzyszenia dzieciom w pokonywaniu kolejnych wyzwań.
Prywatnie jestem mamą, opiekunką piątki zaadoptowanych kotów i rękodzielniczką. Wypoczywam na wsi, wśród książek lub przy dobrym filmie
Jestem absolwentką Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach o specjalności pedagogika resocjalizacyjna, ukończyłam Szkołe Kształcenia Zawodowego w Bytomiu z tytułem zawodowym terapeuty zajęciowego, obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych w Wyzszej Szkole Kształcenia Zawodowego o kierunku terapia pedagogiczna, pedagogika korekcyjna.
Prywatnie mama dwójki nastolatków, interesuje mnie aromaterapia, kinesiotaping, psychopatologia życia codziennego.
Metody pracy
Chciałabym umożliwić dzieciom z zaburzeniami i niepełnosprawnościami zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach szkolnych, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji, przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
W mojej pracy stosuję arteterapię, opowiadania. Jako terapeuta zajęciowy dostosowuje się do możliwości i potrzeb dziecka.
Zaburzenia
Pracuję z dziećmi mającymi trudnościami w szkole,
niepełnosprawnością,
upośledzonymi w stopniu lekkim,
zespołem Aspergera,
czy nadpobudliwością psychoruchową.
Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Pedagogika korekcyjna. Od ponad 6 lat pracuje w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej z dziećmi oraz młodzieżą, stąd problemy młodego pokolenia nie są mi obce. Uważam, że problemy z którymi dzieci się spotykają są bardzo ważne i trzeba do nich odpowiednio podejść. Praca z dziećmi jest moją pasją. Nie ma nic lepszego jak widok małej uśmiechniętej twarzy, która po ciężkich wydarzeniach pomimo młodego wieku jest w stanie dalej okazywać pozytywne uczucia.
Metody pracy
Elementy Terapii Behawioralnej
Terapia Ręki
Elementy metody Edukacji przez Ruch D.Dziamskiej
Elementy Programów Aktywności M.Ch.Knillów
Elementy metody M.Frostig
Zaburzenia
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną;
Dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu (jestem w trakcie studiów podyplomowych z tego kierunku);
Dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Pracuję na stanowisku terapeuty z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W swojej codziennej pracy stosuję elementy terapii behawioralnej oraz terapii ręki.
Jestem absolwentką Terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualnej oraz Pedagogiki Specjalnej – edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jestem w trakcie zdobywania Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego. Swoją wiedzę zdobywam na wielu szkoleniach oraz wolontariatach.
Metody pracy
Terapia behawioralna, Terapia ręki, Terapia pedagogiczna
Zaburzenia
ASD – Zaburzenia ze spektrum autyzmu
Jestem absolwentką Akademii Pedagogicznej w Krakowie na kierunku Pedagogika Specjalna w zakresie Surdopoedagogiki oraz studiów podyplomowych z zakresu Oligofrenopedagogiki, Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz logopedii. Od kilkunastu lat pracuję z dziećmi, wspierając ich wszechstronny rozwój.
Terapia przez zabawę i śmiech to motto mojej pracy. Konsekwentnie dążę do celu, dobierając metody zgodnie z potrzebami i możliwościami dziecka.
Nazywam się Karolina Dobosz. Jestem neurologopedą oraz trenerem TUS
Moim celem w pracy z pacjentem jest przede wszystkim wspieranie rozwoju mowy, dążenie do jej poprawienia i przezwyciężania problemów związanych z komunikacją zarówno u dzieci, jak i dorosłych. Jestem przekonana, że każde spotkanie, zajęcia mogą być wypełnione śmiechem i dobrą zabawą sprzyjającą sukcesowi i chętnemu udziałowi w terapii logopedycznej, czy w treningu umiejętność społecznych. Specjalizuję się zaburzeniach afatycznych dotyczących dzieci (afazja dziecięca), jak i dorosłych.
Ukończyłam pięcioletnie studia na kierunku pedagogika, studia podyplomowe na kierunku logopedia, neurologopedia oraz edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pracuję z pacjentami od 14 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w placówkach oświatowych (przedszkole, szkoła) oraz podczas praktyk w szpitalu pracując wówczas z osobami dorosłymi. Ważnym obszarem mojej pracy terapeutycznej jest także wspieranie rozwoju osób z autyzmem oraz niedostosowaniem społecznym.
Regularnie podnoszę swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych. W ostatnich latach ukończyłam kurs terapii czaszkowo-krzyżowej.
Metody pracy
Masaże logopedyczne
Ćwiczenia artykulacyjne
Ćwiczenia słuchowe
Komunikacja AAC
Ćwiczenia fonacyjne
Sekwencyjna Metoda Nauki Czytania prof. J. Cieszyńskiej
Zaburzenia
Dyslalia, alalia, afazja, jąkanie, niedosłuch, spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne.
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku: pedagogika specjalna oraz studia podyplomowe na kierunku: logopedia kliniczna. Zajmuję się diagnozą i terapią logopedyczną. W swojej pracy staram się włączać elementy zabawy do walki z występującymi u dzieci wadami wymowy. Pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, afazją motoryczną i zaburzeniami miofunkcjonalnymi.
Ze względu na wiek moich podopiecznych staram się dbać o miłą atmosferę na zajęciach, a także dobierać metody i formy pracy do możliwości dzieci.
Przedstawiamy Agnieszkę Dąbrowską – specjalistkę pełną pasji do pracy z dziećmi oraz z wyjątkowo pozytywnym podejściem do każdego pacjenta!
Wyjątkowe Kwalifikacje:
Agnieszka Dąbrowska ukończyła studia podyplomowe w zakresie:
– Przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego
– Logopedii
– Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi (oligofrenopedagogiki)
Posiada również cenne tytuły:
– Opiekuna Medycznego
– Instruktora Sportu
Aktualnie kontynuuje naukę na kierunkach pielęgniarstwo, neurologopedia oraz surdologopedia na poziomie podyplomowym.
Pasja i Profesjonalizm:
Agnieszka Dąbrowska cechuje się niezwykłym zaangażowaniem oraz pozytywnym podejściem do każdego pacjenta. Jej doświadczenie oraz nieustanne doskonalenie umiejętności poprzez różnorodne kursy zapewniają najwyższy poziom opieki.
Ukończone Kursy:
– Mutyzm wybiórczy – skuteczne metody terapii
– Nerwy czaszkowe i neurologia w praktyce logopedy
– Język migowy dla służb medycznych
– Trudne zachowania pacjentów – metody i techniki postępowania
– Terapia skoncentrowana na współczuciu dla uchodźców i osób przeżywających traumę|
– Opóźniony rozwój mowy – praktyczne wskazówki do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
– ABC procesu terapeutycznego, czyli jak odnieść sukces w terapii
– ABC TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
– Wędzidełka – studia przypadków
– Podstawy badania fizykalnego
Kontakt z Pacjentami:
Agnieszka Dąbrowska ma wyjątkowy talent w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu relacji z pacjentami. Jej ciepłe podejście oraz pełne zrozumienie potrzeb dzieci sprawiają, że każda wizyta staje się przyjemnym i pozytywnym doświadczeniem.
Jako logopeda pracujący z dziećmi, specjalizuję się w diagnozowaniu i terapii zaburzeń mowy, języka oraz komunikacji.
Moją misją jest wspieranie dzieci, w tym dzieci autystycznych oraz z niedosłuchem, w osiąganiu pełni ich potencjału komunikacyjnego.
– Szczególnie dla mnie ważne jest uzyskanie informacji o rozwoju dziecka, jego zdrowiu, historii medycznej oraz funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym.
– Przeprowadzam kompleksowe badania artykulacji, słownictwa, gramatyki oraz rozumienia języka.
– Oceniam umiejętności komunikacyjne, zarówno werbalne, jak i niewerbalne.
– Wykonuję masaże logopedyczne oraz ćwiczenia miofunkcjonalne.
– Diagnozuję wady wymowy, opóźnienia rozwoju mowy, dysleksję, jąkanie, mutyzm wybiórczy oraz inne zaburzenia komunikacyjne.
– Specjalizuję się w ocenie umiejętności komunikacyjnych, interakcji społecznych oraz ewentualnych zachowań trudnych.
– Tworzę spersonalizowane plany terapii, dostosowane do unikalnych potrzeb każdego dziecka.
– Prowadzę ćwiczenia poprawiające wymowę konkretnych dźwięków oraz uczę prawidłowych wzorców artykulacyjnych
– Stymuluję rozwój słownictwa, gramatyki oraz umiejętności narracyjnych
– Pomagam w poprawie płynności wypowiedzi w przypadku jąkania lub innych zaburzeń rytmu i tempa mowy.
– Pracuję nad rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych.
– Wspomagam interakcje społeczne poprzez gry i ćwiczenia interakcyjne.
– Udzielam wskazówek i strategii do pracy z dzieckiem w domu, aby terapia była jak najbardziej efektywna.
– Pomagam dzieciom budować pewność siebie i pozytywną samoocenę poprzez sukcesy w terapii mowy.
Moim celem jest wspieranie dzieci w rozwijaniu ich umiejętności komunikacyjnych, co jest kluczowe dla ich sukcesów edukacyjnych i społecznych. Dostosowuję moje działania do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, aby zapewnić najlepsze możliwe wyniki terapeutyczne.
Z wykształcenia jestem absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach o specjalności nauczycielskiej. Ukończyłam studia logopedyczne na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie. Aktualnie w trakcie studiów w zakresie neurologopedii klinicznej na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. W trakcie zajęć logopedycznych wykorzystuję metody pracy dostosowane do potrzeb edukacyjnych każdego dziecka indywidualnie, zwracając uwagę na łączenie aktywności w zakresie: mowy, rozwoju komunikacji językowych, orientacji przestrzennej, motoryki małej, percepcji słuchowej. Opóźniony rozwój mowy dziecka jest zagadnieniem, które w szczególności interesuje mnie w mojej pracy zawodowej.
Metody pracy:
ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne, a także grafomotoryczne.
Zaburzenia:
Opóźniony rozwój mowy,
dyslalia
Na codzień pracuję z najmłodszymi dziećmi w przedszkolu. Jestem kreatywna i uwielbiam sprawiać radość podopiecznym tworząc interesujące zajęcia. Najważniejsze dla mnie jest stworzyć przyjemna atmosferę dzięki czemu dziecko chętnie współpracuje.
Zaburzenia
Dysalia oraz opóźniony rozwój mowy
Metody Pracy
Metody pracy:
ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, fonacyjne
terapia miofunkcjonalna
masaż logopedyczny
ćwiczenia logorytmiczne
gry i zabawy edukacyjne
Zaburzenia:
opóźniony rozwój mowy,
dyslalia,
zaburzenia miofunkcjonalne,
spektrum autyzmu,
niepełnosprawność intelektualna
Ukończyłam studia mgr pedagogika – blok tematyczny rewalidacja , studia podyplomowe edukacja przedszkolna, kurs Integracja Sensoryczna I i II wraz z certyfikatem prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki oraz terapii pedagogicznej. Posiadam ponad 20- letnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi.
W związku z tym, że jestem wieloletnim pedagogiem pasjonuje mnie praca z dziećmi. Cały czas poszerzam swoją wiedzę aby w sposób najlepszy i najbardziej ciekawy pomagać małym pacjentom w funkcjonowaniu. Dzięki holistycznemu podejściu do terapii staram się zwalczać nie objawy, a źródło dysfunkcji. Daję dzieciom narzędzia, które prawidłowo wykorzystają w terapii oraz zapewnią szczęście i radość.
Zaburzenia:
Autyzm,
Nadpobudliwość,
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego
Metody pracy:
Ćwiczenia sensoryczne,
Zabawy ruchowe,
Zabawy relaksacyjne z elementami mindfullness,
Ćwiczenia z elementami terapii ręki
Jestem absolwentką studiów magisterskich z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Doświadczenie jako pedagog zdobywałam podczas pracy w specjalistycznej placówce wsparcia dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, znajdujących się w sytuacjach kryzysowych. (Ukończyłam także studia na Akademii WSB z zakresu Integracji sensorycznej z terapią ręki). Aktualnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Na co dzień pracuję w przedszkolu terapeutycznym jako wychowawca grupy dzieci 4-5 letnich, głównie w spektrum autyzmu. Praca z dziećmi sprawia mi dużo satysfakcji, staram się w niej zapewnić maluchom odpowiednie warunki do rozwoju i poznawania otaczającego ich świata.
Zaburzenia:
Autyzm,
niepełnosprawności ruchowe,
afazja.
Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania z sercem na dłoni, w pracy z najmłodszymi podążam za ich naturalnym potencjałem wspierając ich rozwój motoryczny w sposób dla nich bezpieczny. Zawsze uśmiechnięta i otwarta pozwalam dziecku stopniowo oswajać się z nową sytuacją, aby w pełni ukazało ono wachlarz swoich zdolności motorycznych.
Ogromnie pasjonuje mnie rehabilitacja stomatologiczna u dzieci i dorosłych. Zajmuje się również przygotowaniem niemowląt do zabiegu podcięcia krótkiego wędzidełka języka.
Prywatnie jestem pasjonatką wędrówek po górach i śpiewu;)
Odkąd pamiętam pasjonuje mnie człowiek i to, jak wzajemnie oddziałują na siebie sfera psychiczna, duchowa i cielesna. W pracy przede wszystkim stawiam na kontakt, na budowanie relacji zarówno z dzieckiem, jak i rodzicem. Uczę się tego na studiach podyplomowych z komunikacji empatycznej (porozumienie bez przemocy, nvc). Staram się urozmaicać zajęcia wykorzystując pacynki oraz elementy bajki, które przeplatam z ćwiczeniami. Jestem też w trakcie poszerzania swojej wiedzy z Integracji Sensorycznej, która jest dla mnie pomocą w pracy z dziećmi.
Prywatnie lubię czytać książki, chodzić po górach, uczestniczyć bądź prowadzić różnego rodzaju warsztaty rozwojowe.
Metody pracy
terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci metodą NDT Bobath
metoda FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz)
techniki mięśniowo-powięziowe
Zaburzenia
asymetrie
obniżone bądź podwyższone napięcie mięśniowe
wady postawy: skolioza, choroba Scheuermanna, koślawość/szpotawość kolan, stopy płaskie, płasko-koślawe, szpotawe
Jestem fizjoterapeutą pediatrycznym, absolwentką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Swoją praktykę zdobyłam podczas pracy w różnych placówkach w Katowicach, Bielsku-Białej, Gliwicach oraz Zabrzu. Wiedzę i umiejętności stale podnoszę uczestnicząc w różnych kursach specjalistycznych. W mojej pracy staram się nawiązać pozytywną relację z pacjentem, tak aby terapia odbywała się w przyjaznych i komfortowych warunkach.