Aktualnie w trakcie studiów na kierunku lekarskim na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Prowadziła badania dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych u pacjentów chorych na schizofrenię oraz nadużywających substancji psychoaktywnych.
Doświadczenie zdobywała min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych. Zajmuje się diagnozą deficytów poznawczych u pacjentów neurologicznych oraz udarowych, udziela licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Ma na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych.
Bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania.
Posiada uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth.
Ciągle podnosi swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 roku trener Centrum Działań Profilaktycznych gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Trener programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Jestem certyfikowanym psychoterapeutą uzależnień, stałym mediatorem sądowym oraz biegłą, a także zdałam egzamin państwowy w zakresie pracy z osobami doświadczającymi przemocy.
Pracuje z osobami dorosłymi, dziećmi i młodzieżą, osobami w kryzysie okołorozwodowym, osobami uzależnionymi i współuzależnionymi, DDA, osobami z zaburzeniami odżywiania, osobami doświadczającymi przemocy, osobami nie radzącymi sobie ze swoim zachowaniem agresywnym wobec drugiej osoby, prowadzę terapię małżeńską, par oraz systemu rodzinnego w kryzysach relacyjnych i życiowych, udzielam pomocy i wsparcia w procesie wychowawczym i ustaleniu rodzinnego planu wychowawczego.
W prowadzonej psychoterapii dużą uwagę przykładam do zbudowania relacji terapeutycznej z pacjentem, opartej na autentyczności, zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa oraz przekonaniu o wyjątkowości i indywidualności każdego człowieka.
Ponieważ staram się brać z życia jak najwięcej, zafascynowałam się jakiś czas temu Mindfulness, które oznacza uważność, uważną obecność lub też pełnię obecności.
Dzięki tej metodzie treningu umysłowego lepiej poradziłam sobie ze stresem oraz silnymi emocjami, co przełożyło się na moje zdrowie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne.
W wolnym czasie uwielbiam “nic nie robić”, rozkoszować się ciszą i obecnością mojej kotki, Laury. Moje hobby to podróże, również te dalekie i dzikie, poznawanie różnych kultur, ludzi.
Na co dzień staram się aktywnie zrelaksować poprzez spacery, uprawianie jogi i medytację.
Metody pracy
Praca indywidualna i grupowa
Praca z rodziną i parą, małżeńska
Zaburzenia
zaburzenia afektywne
zaburzenia adaptacyjne
uzależnienia od substancji i behawioralne
depresja
DDA i DDD
zaburzenia odżywiania
zaburzenia kompulsywno-obsesyjne
Jestem absolwentem kierunku psychologia Akademii Górnośląskiej w Katowicach, Trenerem Funkcji Poznawczych oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą. Cenię sobie zaangażowanie rodziców we współpracę ze specjalistami. Podążając za rozwojem nauk psychologicznych regularnie podnoszę swoje umiejętności i kwalifikacje. Prywatnie jestem wielbicielem japonistyki, literatury pięknej oraz kotów.
Metody pracy:
– bajkoterapia
– sensoplastyka
– elementy mindfullness
– elementy CBT
– metody aktywizujące
– TUS
– trening funkcji poznawczych
Zaburzenia:
– zaburzenia funkcji poznawczych
– nadpobudliwość psychoruchowa
– zaburzenia funkcji społecznych i emocjonalnych
Jestem absolwentką Psychologii na Akademii Humanitas w Sosnowcu ze specjalnością: Psychologia Kliniczna i Osobowości. Swoją wiedzę i doświadczenie wzbogacałam w szpitalu MSWiA w Katowicach (między innymi na Dziennym Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych) oraz w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gliwicach. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdej osoby. Skupiam się na zasobach, potencjale i mocnych stronach swoich klientów. Zawsze staram się zrozumieć ich potrzeby, problemy i trudności żeby wspólnie wypracować skuteczne rozwiązania. Moja praktyka opiera się na zaufaniu, współpracy i bezpiecznej atmosferze, w której każdy może poczuć się akceptowany i zrozumiany.
Metody pracy
Rozmowa kierowana/wywiad
Psychoedukacja
Karty pracy
Zaburzenia
trudności emocjonalne i związane z nastrojem
trudności związane z niepokojem psychicznym i lękami
trudności w relacjach (międzyludzkich, partnerskich, rodzinnych)
doświadczanie nadmiernego stresu
kryzysy, zmiany i trudne momenty życiowe
straty/żałoba
problemy z poczuciem własnej wartości, samooceną i akceptacją
Posiadam Dyplom nr 207/K.14/2019 ukończenia Podyplomowego Kursu Psychoterapii organizowanego przez Polski Instytut Ericksonowski akredytowanego przez The Milton H. Erickson Foundation, INC (Phoenix, Arizona), ukończyłam całościowe szkolenie przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Dodatkowo odbyłam także szkolenie z stosowania technik hipnozy ericksonowskiej w pracy terapeutycznej.
Praktyki/Współpraca :
– Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Oddz. Psychiatrii Ogólny oraz Oddz. Psychiatrii Dzienny,
– Ośrodek Terapii Uzależnień w Rudzie Śląskiej,
– Centrum Zdrowia Psychicznego „Feniks” w Zabrzu,
– Rudzkie Stowarzyszenie Pomocy Ofiarom Przestępstw,
Psychoterapia skierowana jest m.in. na pomaganie w radzeniu sobie z:
– objawami nerwicowymi
– depresją
– sytuacjami kryzysowymi (rozwodem, separacją, kontaktami z dziećmi),
– skutkami nadmiernego stresu
– lękami, fobiami
– problemami emocjonalnymi
– zespołem stresu pourazowego
– bólami psychogennymi
Prowadzę :
– terapię indywidualną dla osób dorosłych – opartą na wywoływaniu zmiany przez uruchomienie zasobów tkwiących w człowieku, rozpoznanie ograniczeń i zorientowanie na przyszłość,
– terapię małżeńską oraz par – zorientowaną na pokonanie trudności życiowych i rozwiązanie problemów, odbudowaniu dobrej, bezpiecznej i satysfakcjonującej obie strony relacji.
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, dyplomowany Diagnosta z kwalifikacjami pedagogicznymi, Trener Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie szkolenia Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz w trakcie procesu certyfikacyjnego na terapeutę uzależnień Krajowego Biura ds. Narkomanii.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.
Jestem psychologiem, absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS. Specjalizuję się głównie w pracy z młodszymi dziećmi (do około 9 życia) oraz ich rodzinami. Doświadczenie zdobywałam m.in. w świetlicy środowiskowej, przedszkolach, szkole podstawowej oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej. W praktyce wykorzystuję elementy terapii zabawą, mindfullness, terapii integracji sensorycznej.
Metody Pracy
Terapia zabawą, podążanie za dzieckiem, metody krakowskie, mindfullness, obserwacja, przeprowadzanie testów standaryzowanych
Zaburzenia
Pracuję z zaburzeniami wieku dziecięcego: m.in. autyzm, niepełnosprawność intelektualna, ruchowa, z problemami emocjonalnymi dziecka, wspomaganiem rodzin w procesie wychowawczym, angażuje się też w działania psychoprofilaktyczne
Jestem pasjonatką psychologii jungowskiej, z elementami Gestalt. Prywatnie spełniam się również sportowo. Pod swoim dachem daję przytulny dom dwóm kotkom, czasem i jakiś wiersz hobbystycznie napiszę.
Metody pracy
W pracy z dziećmi stosuję ćwiczenia poprzez zabawę; trening funkcji poznawczych, trening umiejętności społecznych, metody aktywizujące, elementy pracy z psychosomatyką – nabywanie umiejętności emocjonalnych i radzenia sobie z napięciem w ciele. Zwracam uwagę na atmosferę w pracy gabinetowej – dbam, by zapewnić pozytywny i ciepły klimat.
Zaburzenia
Rozwijam się w kierunku pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu i mutyzmem wybiórczym. Zajmuję się również pomocy w usprawnianiu deficytów behawioralno-poznawczych i uwagi.
Ukończyłam studia z psychologii klinicznej na Uniwersytecie Opolskim. Posiadam przygotowanie pedagogiczne. Obecnie pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gliwicach, zajmując się głównie diagnozą dzieci i młodzieży przejawiającej trudności edukacyjne i społeczno-emocjonalne. Posiadam doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi w zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju, jak również z młodzieżą i osobami dorosłymi w kryzysie, po traumie, które zdobyłam uczestnicząc w projekcie pomocy dla osób pokrzywdzonych przestępstwem. Interesuję się diagnostyką i terapią w zakresie deficytów poznawczych, zaburzeń ze spektrum autyzmu i ADHD. Staram się stale rozwijać i podnosić swoje kompetencje zawodowe poprzez udział w szkoleniach doskonalących warsztat pracy psychologa.
Metody pracy
Wywiad, narzędzia diagnostyczne (testy psychologiczne), rozmowa wspierająca
Zaburzenia
Trudności edukacyjne, obniżona motywacja, trudności społeczno-emocjonalne, deficyty poznawcze, diagnostyka (ADHD, intelekt, spektrum autyzmu)
Jestem psychologiem specjalizującym się w terapii dzieci, nastolatków, dorosłych i kobiet w ciąży. Ukończyłam studia o specjalności psychoterapii i posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą. Moja praktyka terapeutyczna opiera się na holistycznym podejściu, które uwzględnia zarówno aspekty psychologiczne, jak i emocjonalne moich pacjentów. Dążę do stworzenia bezpiecznej i wspierającej atmosfery podczas sesji terapeutycznych, aby pomóc pacjentom w radzeniu sobie z trudnościami i osiągnięciu ich celów terapeutycznych. Moje podejście terapeutyczne opiera się na empatii, zrozumieniu i szacunku dla każdej osoby, którą mam przyjemność wspierać w procesie terapeutycznym. Jako psycholog staram się nie tylko pomagać moim pacjentom w radzeniu sobie z trudnościami, ale także wspierać ich w rozwoju osobistym i osiąganiu ich pełnego potencjału.
Metody pracy
– Terapia poznawczo-behawioralna
– Terapia psychodynamiczna
-Interwencje kryzysowe
-Doradztwo psychologiczne
– Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
– Techniki relaksacyjne i redukcji stresu
-Terapia holistyczna
Zaburzenia
– Zaburzenie lękowe
– Zaburzenie obsesyjno-kompulsywne
– Depresja
– Dystymia
– Zaburzenia afektywne sezonowe
– Osobowość narcystyczna
– Osobowość antyspołeczna
– Osobowość unikająca
– Zaburzenia związane z traumą i stresem
– Zespół stresu pourazowego
– Zaburzenie adaptacyjne
– Uzależnienie od substancji (alkohol, narkotyki)
– Uzależnienie behawioralne (np. uzależnienie od gier komputerowych, hazardu)
– Autyzm
– Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
– Terapia dla kobiet w ciąży oraz kobiet, które nie potrafią zajść w ciążę
– Terapia dla nastolatków
– Stres, wypalenie zawodowe
– Problemy w relacjach interpersonalnych
– Kryzysy życiowe (rozwody, utraty, zmiany życiowe)
Jestem psychologiem, specjalizującym się w pracy z dziećmi do 10 roku życia. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego dla psychologów oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, co pozwala mi jeszcze lepiej wspierać moich podopiecznych na różnych etapach ich rozwoju.
Bliskie jest mi podejście terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej, które łączę, aby dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny. Na co dzień pracuję w przedszkolu oraz na oddziale dziennym, gdzie prowadzę Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci ze spektrum autyzmu, rozwijając ich kompetencje społeczne i komunikacyjne.
W swojej pracy stawiam na budowanie wspierającej atmosfery opartej na zaufaniu i zrozumieniu, co pozwala dzieciom czuć się bezpiecznie i w pełni rozwijać swój potencjał. Każde dziecko traktuję indywidualnie, uwzględniając jego potrzeby oraz możliwości.
Metody pracy
– terapia zabawą (wyrażanie swoich potrzeb i emocji przez zabawę),
– metody relaksacyjne i mindfulness,
– Trening Umiejętności Społecznych,
– psychoedukacja,
– arteterapia.
Zaburzenia
– problemy emocjonalne,
– problemy społeczne,
– problemy poznawcze i rozwojowe,
– zaburzenia ze spektrum autyzmu,
– trudności adaptacyjne.
Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Pracuję na stanowisku terapeuty z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W swojej codziennej pracy stosuję elementy terapii behawioralnej oraz terapii ręki.
Jestem absolwentką Terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualnej oraz Pedagogiki Specjalnej – edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jestem w trakcie zdobywania Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego. Swoją wiedzę zdobywam na wielu szkoleniach oraz wolontariatach.
Metody pracy
Terapia behawioralna, Terapia ręki, Terapia pedagogiczna
Zaburzenia
ASD – Zaburzenia ze spektrum autyzmu
Metody pracy
Elementy Terapii Behawioralnej
Terapia Ręki
Elementy metody Edukacji przez Ruch D.Dziamskiej
Elementy Programów Aktywności M.Ch.Knillów
Elementy metody M.Frostig
Zaburzenia
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną;
Dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu (jestem w trakcie studiów podyplomowych z tego kierunku);
Dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
Jestem absolwentką Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach o specjalności pedagogika resocjalizacyjna, ukończyłam Szkołe Kształcenia Zawodowego w Bytomiu z tytułem zawodowym terapeuty zajęciowego, obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych w Wyzszej Szkole Kształcenia Zawodowego o kierunku terapia pedagogiczna, pedagogika korekcyjna.
Prywatnie mama dwójki nastolatków, interesuje mnie aromaterapia, kinesiotaping, psychopatologia życia codziennego.
Metody pracy
Chciałabym umożliwić dzieciom z zaburzeniami i niepełnosprawnościami zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach szkolnych, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji, przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
W mojej pracy stosuję arteterapię, opowiadania. Jako terapeuta zajęciowy dostosowuje się do możliwości i potrzeb dziecka.
Zaburzenia
Pracuję z dziećmi mającymi trudnościami w szkole,
niepełnosprawnością,
upośledzonymi w stopniu lekkim,
zespołem Aspergera,
czy nadpobudliwością psychoruchową.
Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Pedagogika korekcyjna. Od ponad 6 lat pracuje w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej z dziećmi oraz młodzieżą, stąd problemy młodego pokolenia nie są mi obce. Uważam, że problemy z którymi dzieci się spotykają są bardzo ważne i trzeba do nich odpowiednio podejść. Praca z dziećmi jest moją pasją. Nie ma nic lepszego jak widok małej uśmiechniętej twarzy, która po ciężkich wydarzeniach pomimo młodego wieku jest w stanie dalej okazywać pozytywne uczucia.
– Rewalidacja, diagnoza i terapia pedagogiczna z pedagogiką szkolną
– Poradnictwo psychologiczne i interwencje kryzysowe
– Seksuologia praktyczna
– Aktualnie jestem na ostatnim semestrze Tyflo- i Surdopedagogiki
Jestem również certyfikowanym dogoterapeutą i właścicielką dwóch psów rasy Alaskan Malamute. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnościami. W mojej pracy kieruję się zasadą indywidualizacji – metody dopasowuje do dziecka, a nie dziecko do metody.
Obszary pracy:
– autyzm
– inne zaburzenia neurorozwojowe
– tożsamość płciowa
– terapia ręki
– zaburzenia koncentracji i uwagi
– zajęcia w ramach WWR
– trudności wychowawcze i niski poziom kompetencji społeczno-emocjonalnych
Zaburzenia
spektrum autyzmu
słabowidzace
słabosłyszące
po porażeniu mózgowym
ADHD
zaburzenia zachowania
inne zaburzenia neurorozwojowe
transpłciowość
Metody pracy
aktywizujące
zindywidualizowane
Metody pracy:
ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, fonacyjne
terapia miofunkcjonalna
masaż logopedyczny
ćwiczenia logorytmiczne
gry i zabawy edukacyjne
Zaburzenia:
opóźniony rozwój mowy,
dyslalia,
zaburzenia miofunkcjonalne,
spektrum autyzmu,
niepełnosprawność intelektualna
Przedstawiamy Agnieszkę Dąbrowską – specjalistkę pełną pasji do pracy z dziećmi oraz z wyjątkowo pozytywnym podejściem do każdego pacjenta!
Wyjątkowe Kwalifikacje:
Agnieszka Dąbrowska ukończyła studia podyplomowe w zakresie:
– Przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego
– Logopedii
– Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi (oligofrenopedagogiki)
Posiada również cenne tytuły:
– Opiekuna Medycznego
– Instruktora Sportu
Aktualnie kontynuuje naukę na kierunkach pielęgniarstwo, neurologopedia oraz surdologopedia na poziomie podyplomowym.
Pasja i Profesjonalizm:
Agnieszka Dąbrowska cechuje się niezwykłym zaangażowaniem oraz pozytywnym podejściem do każdego pacjenta. Jej doświadczenie oraz nieustanne doskonalenie umiejętności poprzez różnorodne kursy zapewniają najwyższy poziom opieki.
Ukończone Kursy:
– Mutyzm wybiórczy – skuteczne metody terapii
– Nerwy czaszkowe i neurologia w praktyce logopedy
– Język migowy dla służb medycznych
– Trudne zachowania pacjentów – metody i techniki postępowania
– Terapia skoncentrowana na współczuciu dla uchodźców i osób przeżywających traumę|
– Opóźniony rozwój mowy – praktyczne wskazówki do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
– ABC procesu terapeutycznego, czyli jak odnieść sukces w terapii
– ABC TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
– Wędzidełka – studia przypadków
– Podstawy badania fizykalnego
Kontakt z Pacjentami:
Agnieszka Dąbrowska ma wyjątkowy talent w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu relacji z pacjentami. Jej ciepłe podejście oraz pełne zrozumienie potrzeb dzieci sprawiają, że każda wizyta staje się przyjemnym i pozytywnym doświadczeniem.
Jako logopeda pracujący z dziećmi, specjalizuję się w diagnozowaniu i terapii zaburzeń mowy, języka oraz komunikacji.
Moją misją jest wspieranie dzieci, w tym dzieci autystycznych oraz z niedosłuchem, w osiąganiu pełni ich potencjału komunikacyjnego.
– Szczególnie dla mnie ważne jest uzyskanie informacji o rozwoju dziecka, jego zdrowiu, historii medycznej oraz funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym.
– Przeprowadzam kompleksowe badania artykulacji, słownictwa, gramatyki oraz rozumienia języka.
– Oceniam umiejętności komunikacyjne, zarówno werbalne, jak i niewerbalne.
– Wykonuję masaże logopedyczne oraz ćwiczenia miofunkcjonalne.
– Diagnozuję wady wymowy, opóźnienia rozwoju mowy, dysleksję, jąkanie, mutyzm wybiórczy oraz inne zaburzenia komunikacyjne.
– Specjalizuję się w ocenie umiejętności komunikacyjnych, interakcji społecznych oraz ewentualnych zachowań trudnych.
– Tworzę spersonalizowane plany terapii, dostosowane do unikalnych potrzeb każdego dziecka.
– Prowadzę ćwiczenia poprawiające wymowę konkretnych dźwięków oraz uczę prawidłowych wzorców artykulacyjnych
– Stymuluję rozwój słownictwa, gramatyki oraz umiejętności narracyjnych
– Pomagam w poprawie płynności wypowiedzi w przypadku jąkania lub innych zaburzeń rytmu i tempa mowy.
– Pracuję nad rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych.
– Wspomagam interakcje społeczne poprzez gry i ćwiczenia interakcyjne.
– Udzielam wskazówek i strategii do pracy z dzieckiem w domu, aby terapia była jak najbardziej efektywna.
– Pomagam dzieciom budować pewność siebie i pozytywną samoocenę poprzez sukcesy w terapii mowy.
Moim celem jest wspieranie dzieci w rozwijaniu ich umiejętności komunikacyjnych, co jest kluczowe dla ich sukcesów edukacyjnych i społecznych. Dostosowuję moje działania do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, aby zapewnić najlepsze możliwe wyniki terapeutyczne.
Nazywam się Karolina Dobosz. Jestem neurologopedą oraz trenerem TUS
Moim celem w pracy z pacjentem jest przede wszystkim wspieranie rozwoju mowy, dążenie do jej poprawienia i przezwyciężania problemów związanych z komunikacją zarówno u dzieci, jak i dorosłych. Jestem przekonana, że każde spotkanie, zajęcia mogą być wypełnione śmiechem i dobrą zabawą sprzyjającą sukcesowi i chętnemu udziałowi w terapii logopedycznej, czy w treningu umiejętność społecznych. Specjalizuję się zaburzeniach afatycznych dotyczących dzieci (afazja dziecięca), jak i dorosłych.
Ukończyłam pięcioletnie studia na kierunku pedagogika, studia podyplomowe na kierunku logopedia, neurologopedia oraz edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pracuję z pacjentami od 14 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w placówkach oświatowych (przedszkole, szkoła) oraz podczas praktyk w szpitalu pracując wówczas z osobami dorosłymi. Ważnym obszarem mojej pracy terapeutycznej jest także wspieranie rozwoju osób z autyzmem oraz niedostosowaniem społecznym.
Regularnie podnoszę swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych. W ostatnich latach ukończyłam kurs terapii czaszkowo-krzyżowej.
Metody pracy
Masaże logopedyczne
Ćwiczenia artykulacyjne
Ćwiczenia słuchowe
Komunikacja AAC
Ćwiczenia fonacyjne
Sekwencyjna Metoda Nauki Czytania prof. J. Cieszyńskiej
Zaburzenia
Dyslalia, alalia, afazja, jąkanie, niedosłuch, spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne.
Z wykształcenia jestem absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach o specjalności nauczycielskiej. Ukończyłam studia logopedyczne na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie. Aktualnie w trakcie studiów w zakresie neurologopedii klinicznej na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. W trakcie zajęć logopedycznych wykorzystuję metody pracy dostosowane do potrzeb edukacyjnych każdego dziecka indywidualnie, zwracając uwagę na łączenie aktywności w zakresie: mowy, rozwoju komunikacji językowych, orientacji przestrzennej, motoryki małej, percepcji słuchowej. Opóźniony rozwój mowy dziecka jest zagadnieniem, które w szczególności interesuje mnie w mojej pracy zawodowej.
Metody pracy:
ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne, a także grafomotoryczne.
Zaburzenia:
Opóźniony rozwój mowy,
dyslalia
Na co dzień prowadzę zajęcia logopedyczne oraz indywidualne z dziećmi, a także współpracuję z innymi specjalistami oraz rodzicami. Ukończyłam liczne szkolenia. W Państwa placówce chciałbym skupić się na pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Zaburzenia
Opóźniony rozwój mowy, dyslalia (rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, brak artykulacji głosek., dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, afazja, zaburzenia ze spektrum autyzmu
Metody Pracy
Jako doświadczony pedagog i logopeda jestem zwolenniczką holistycznego, interdyscyplinarnego podejścia w terapii logopedycznej. Oznacza to kompleksowe traktowanie pacjenta, uwzględniające w dostosowanym do potrzeb dziecka planie terapii nie tylko problemy z mową, ale również jego całościowe funkcjonowanie – fizyczne, emocjonalne, społeczne i środowiskowe.
Ukończyłam studia pedagogiczne i logopedyczne na Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie oraz podyplomowe stacjonarne studia- neurologopedia z elementami tylfologopedii na Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie. Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe biorąc udział w certyfikowanym kursie terapeuty karmienia. Interesuję się i doskonalę swoje umiejętności w nurcie terapii miofunkcjonalnej.
Prywatnie jestem posiadaczką dwóch cudownych kotów, lubię dobrą kawę, książki i podróże.
Metody Pracy
Metody logopedyczne Metody lingwistyczne Pedagogika zabawy
Masaż logopedyczny Terapia miofunkcjonalna Metoda Dobrego Startu
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Terapia ręki AAC
Werbogesty
Fonogesty
Zaburzenia
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy i komunikacji o podłożu neurologicznym
Wczesna interwencja logopedyczna
Apraksja Jąkanie Terapia dzieci w spektrum autyzmu
ORM
Dyslalia
Dysleksja
Ukończyłam studia mgr pedagogika – blok tematyczny rewalidacja , studia podyplomowe edukacja przedszkolna, kurs Integracja Sensoryczna I i II wraz z certyfikatem prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki oraz terapii pedagogicznej. Posiadam ponad 20- letnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi.
W związku z tym, że jestem wieloletnim pedagogiem pasjonuje mnie praca z dziećmi. Cały czas poszerzam swoją wiedzę aby w sposób najlepszy i najbardziej ciekawy pomagać małym pacjentom w funkcjonowaniu. Dzięki holistycznemu podejściu do terapii staram się zwalczać nie objawy, a źródło dysfunkcji. Daję dzieciom narzędzia, które prawidłowo wykorzystają w terapii oraz zapewnią szczęście i radość.
Zaburzenia:
Autyzm,
Nadpobudliwość,
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego
Metody pracy:
Ćwiczenia sensoryczne,
Zabawy ruchowe,
Zabawy relaksacyjne z elementami mindfullness,
Ćwiczenia z elementami terapii ręki
Odkąd pamiętam pasjonuje mnie człowiek i to, jak wzajemnie oddziałują na siebie sfera psychiczna, duchowa i cielesna. W pracy przede wszystkim stawiam na kontakt, na budowanie relacji zarówno z dzieckiem, jak i rodzicem. Uczę się tego na studiach podyplomowych z komunikacji empatycznej (porozumienie bez przemocy, nvc). Staram się urozmaicać zajęcia wykorzystując pacynki oraz elementy bajki, które przeplatam z ćwiczeniami. Jestem też w trakcie poszerzania swojej wiedzy z Integracji Sensorycznej, która jest dla mnie pomocą w pracy z dziećmi.
Prywatnie lubię czytać książki, chodzić po górach, uczestniczyć bądź prowadzić różnego rodzaju warsztaty rozwojowe.
Metody pracy
terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci metodą NDT Bobath
metoda FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz)
techniki mięśniowo-powięziowe
Zaburzenia
asymetrie
obniżone bądź podwyższone napięcie mięśniowe
wady postawy: skolioza, choroba Scheuermanna, koślawość/szpotawość kolan, stopy płaskie, płasko-koślawe, szpotawe
Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania z sercem na dłoni, w pracy z najmłodszymi podążam za ich naturalnym potencjałem wspierając ich rozwój motoryczny w sposób dla nich bezpieczny. Zawsze uśmiechnięta i otwarta pozwalam dziecku stopniowo oswajać się z nową sytuacją, aby w pełni ukazało ono wachlarz swoich zdolności motorycznych.
Ogromnie pasjonuje mnie rehabilitacja stomatologiczna u dzieci i dorosłych. Zajmuje się również przygotowaniem niemowląt do zabiegu podcięcia krótkiego wędzidełka języka.
Prywatnie jestem pasjonatką wędrówek po górach i śpiewu;)
Jestem fizjoterapeutą specjalizującym się w pracy z najmłodszymi pacjentami. Moim celem jest wspieranie prawidłowego rozwoju ruchowego dzieci, zarówno zdrowych, jak i tych z różnymi zaburzeniami czy schorzeniami. W pracy wykorzystuję metody terapeutyczne dostosowane do potrzeb dziecka. Zawsze stawiam na przyjazną atmosferę, aby każde dziecko czuło się bezpiecznie i komfortowo. Moim priorytetem jest zdrowie, radość i rozwój każdego małego pacjenta.
Zaburzenia
– spektrum autyzmu
– afazja ruchowa
– rzadziej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
Jestem Absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, magistrem fizjoterapii oraz certyfikowaną terapeutką SI. Jestem osobą w pełni zaangażowaną w proces terapeutyczny. Swoją otwartością, uśmiechem oraz pozytywną energią zachęcam pacjentów do wspólnej pracy. Staram się, aby atmosfera podczas terapii była przyjazna dla dzieci oraz by czuły się bezpiecznie. Dostosowuję metody pracy do każdego dziecka indywidualnie. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, a dodatkową moją pasją jest koszykówka, której od 15 lat jestem sędzią 🙂
Metody pracy
Elementy NDT-Bobath Terapia tkanek miękkich: rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, terapia punktów spustowych Masaż tkanek głębokich Trening funkcjonalny Terapia SI
Zaburzenia
Zaburzenia wieku dziecięcego, nieprawidłowy rozwój motoryczny Wady postawy Afazja ruchowa Spektrum autyzmu Nadpobudliwość psychoruchowa Zaburzenia przetwarzania sensorycznego